אופנה אינה מיועדת ואינה מיוחדת רק לנשים. גברים רבים משקיעים מאמץ ומשאבים בלתי מבוטלים על מנת להתלבש ולהיראות אופנתיים. יש המצייתים לתכתיבי צו האופנה ויש המנסים לעצב ולגבש אותה. יש המנסים להיראות כמי שקוראים עליה תיגר. כך או כך מספר רב והולך של גברים מתכתבים כיום עם האופנה.
זה מכבר חרג גם השיח על האופנה מהתחום של ביגוד והלבשה בלבד. כיום מדובר על אופנות בתחומים רבים, כגון מזון ( בריאותי, טבעוני) מכוניות ועוד.
ערוצי האופנה בטלוויזיה מייחדים מקום וזמן גם לאופנת גברים. חומרי הגלם של האופנה – בדים, טקסטורות, צבעים ושילוביהם.
גם באופנת גברים רווחות מגמות שונות ויש צביון ומאפיינים לבגדים שאמורים ליצור חזות ודימוי אלגנטי, ספורטיבית, נעלי עבודה, סולידי, מודרני ועוד. יש
יש אופנות שבאות והולכות במעגלים שונים, בטווחי זמן משתנים. יש אופנות שיוצאות מהאופנה לכמה עונות ושבות להיות אופנתיות בשנה מסוימת.
בחלונות ראווה של חנויות הלבשה ניתן לראות אופנות גברים ולהתרשם מההיצע הרב והמגוון של ביגוד לגברים יוקרתי ואלגנטי או קליל וספורטיבי.
מה קובע אצל הגברים מה הם הולכים ללבוש?
כמו אצל נשים- יש גם לא מעט גברים המקפידים על מראה אפנתי על פי סוג העיסוק, האירוע, המיקום ואף השעה ביום שבה הם אמורים להיראות בציבור. הלבוש שבו יבחרו לעבודה משרדית אינו בהכרח אותו לבוש שיבחרו לאירוע של יחסי ציבור.
מה שמכתיב אצל מרבית הגברים את האופנה, עד היום היא העדפה לנוחות. אך יחד עם זאת, בניגוד לעבר, המודעות למראה מסודר ונקי זנחה את מראה הג'ינס הנפול והטי שירט ולימדה גם את הגברים לקנות את פריטי הלבוש שלהם במידה הנכונה, תוך שילובי צבעים שאינם רק שחור או אפור.
וכמובן במקרים רבים, מי שקובע את המילה האחרונה לגבי איך הגבר ייצא מהבית והאם המראה שלו הולם או לא, זו כמובן בת הזוג או האשה. היום, אולי יותר מתמיד, לא אכפת לגברים לשאול דעה ולקבל חוות דעת על הלבוש שלהם ולשפר אותו בהתאם.
.
המותגים מככבים גם אצל הגברים
אם בעבר, גברים היו מסתפקים פשוט בג'ינס הישן והחולצה שמצאו בחנות רנדומלית, הרי שהיום גם הם מבינים את כוחם ואת איכותם של המותגים. בשנים האחרונות מסתייעים יותר ויותר גברים בשירותיהם של מעצבי אופנה ומשקיעים מאמצים וכסף על מנת להיראות לבושים בטוב טעם ובעיקר במותגים. יש יצרניות בגדים שהלוגו שלהן הוא אות וסימן למיתוגן. מי שלבוש בפריטי אותה יצרנית תמיד ייראה וייחשב למי שמקפיד ללבוש מותגים אופנתיים.
אך למרות זאת, כיום, יותר מאשר בעבר ניתן לראות גם גברים שמתאמצים להיראות מרושלים, פרועי שיער, עם זיפי לחיים מסוגננים ואף זה חלק מהרצון ומהמאמץ ליצוא לעצמם חזות אופנתית, זרוקה, נון- שלאנטית שתבליט אותם מהשאר ותיצור להם מראה ייחודי שמושך תשומת לב.