שוק הרכב הישראלי, נמצא בבעיה, ובפרט, שוק הרכבים המשומשים. כך הסביר אסי שמלצר, יו"ר שלמה החזקות, שצוטט מדבר על הנושא בוועידת העסקים האחרונה של העיתון גלובס.
לדבריו של שמלצר, שוק הרכב הישראלי היום נמצא במצב מסוכן שבו נוספים עוד ועוד רכבים חדשים לשוק, כאשר אין פתרון ממשי לרכבים המשומשים.
במצב כזה, ובקצב התפתחות שוק הרכב בישראל, בעוד מספר שנים ספורות, מי שבעל רכב משומש יהיה בבעיה למכור אותו שלא לדבר על מה יעשו עם רכבים בני 5-10 שנים הנפלטים מהשוק.
הפתרון שתפרה קבוצת שלמה
בניסיון לתת מענה לבעיה, טוען שמלצר כי כבר לפני שמונה שנים פנתה הקבוצה עם פתרונות למשרד התחבורה ומשרד האוצר. בבסיס ההצעה- פתיחת שוק ייצוא של רכבים ישראליים כך שתהיה תחלופה ותנועה בענף באופן שווה בין רכבים חדשים ומשומשים. תמורת הייצוא, התשלום שיתקבל ימוסה, וכך גם הלקוחות ייהנו וגם קופת המדינה. אך כאמור, שוק הרכבים החדשים נראה היה לממסד קורץ הרבה יותר מבחינה כספית וכך אישור ההחלטה ירד לטמיון.
חשוב לומר כי היוזמה של קבוצת שלמה בנושא, אינה מנותקת מן המתרחש במציאות ולמעשה שוק ייצוא כזה מתרחש במדינות אירופאיות רבות כגון הולנד. ההצעה שכבר הייתה בשלבי אישור מתקדמים, נפסלה בסופו של דבר על ידי משרדי הממשלה בשל ענייני מיסוי שלא הגיעו להבנה בעניינם.
עוד משהו מעניין:
טיפים לקניית רכב, רכב למכירה, קניית רכב