אריזות קרטון לתעשייה

רק מי שעסק בשיווק והפצת מוצרי צריכה יוכל להבין עד כמה חיוניות אריזות הקרטון שבהם נארזים המוצרים. לא מדובר באריזות שיווקיות, מהסוג שאנו נתקלים בו בכל ביקור שגרתי בסופר מרקט השכונתי. אריזות הקרטון הן לרוב לא ממותגות ומכילות אך ורק את מה שאמור להיות בהם – המוצרים.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמבצעים הזמנה של קופסאות קרטון? על כך בכתבה הבאה:

תכנון מידות האריזה לצרכי חלוקה
זה אמנם נשמע טריוויאלי אבל לפני שמזמינים אריזות קרטון לתעשייה חשוב לקחת בחשבון את כל המשתנים הקשורים לאריזת המוצר. לרוב, באריזות קרטון נכנסים מספר מוצרים מאותו הסוג. בעת תכנון האריזה אתם קובעים, הלכה למעשה, מה יהיה "מינימום ההזמנה" עבור המוצר. לכן, מומלץ לתכנן את האריזה לאחר שגילתם מהם דפוסי השימוש של הלקוחות הפוטנציאלים. אם אתם מוכרים צעצועים ותתכננו אריזת קרטון שנכנסים לתוכה מאה יחידות, סביר מאוד להניח שרק חנויות צעצועים גדולות יוכלו לקנות מכם את המוצר, לשאר הסוחרים, פשוט לא יהיה משתלם לרכוש כמות כה גדולה. לחילופין, יתכן שתצטרכו לפתוח קרטון על מנת להעביר אספקה ובמקרה זה, מה הואילו חכמים? המוצר יאבד את ההגנה שקופסאות הקרטון מקנות לו והשיווק כולו יראה חובבני.

מאידך, לא מומלץ לבחור באריזה קטנה מדיי שכן גם לקרטון יש משקל ונפח. אם עבור כל הזמנה שבועית תצטרכו להוציא עשרות קרטונים, המשקל העודף והגודל של אריזת הקרטון עצמה יתפסו מקום יקר ברכב השינוע ויגרמו לכם לבזבז משאבים מיותרים לריק, מה גם שעלות הקרטון ביחס למוצר תעלה פלאים. גודל הקרטון האופטימאלי הוא כזה שכל לקוח יוכל להזמין יחידה אחת וגם לקוחות גדולים לא יזמינו יותר מדיי קרטונים.

אם אתם רואים שבעבור חלק מהלקוחות אחד הכללים לא מתקיים (לקוחות גדולים שמזמינים בכל פעם עשרות קרטונים או לקוחות קטנים מאוד שמבקשים בכל פעם "חצי ארגז"), יתכן שעליכם לשקול להזמין ולעצב קרטון בגודל נוסף.

תכנון מידות האריזה לצרכי שינוע
כיצד אתם מעבירים את הסחורה משער המפעל לאתר הלקוח? באמצעות משאיות? רכבים פרטים? אולי באמצעות מכולות מטען שמועברות בדרך הים? לפני שתזמינו אריזות קרטון חשוב מאוד שתענו על השאלות הללו, שכן תכנון לא נכון עשוי לעלות לכם ביוקר. חשוב מאוד למדוד את שטח הטעינה באמצעי שאתם מתכננים לשנע באמצעותו את הסחורה ולוודא שכמות הארגזים שנכנסת בו משאירה מעט מאוד מקום ל"אוויר". כך תוכלו לחסוך בזמן עבודה של נהגים וסוכנים, לחסוך בדלק ולהפחית את הבלאי של הרכבים.

עיצובו החיצוני של הקרטון
מי אמור לראות את הקרטונים שאתם מוציאים? סיטונאים? לקוחות קצה? גופים מוסדיים? אם אתם מעבירים את הקרטונים אך ורק לגופים עסקיים, אין צורך להקדיש מחשבה מיוחדת לאריזה. הגופים האלו מושפעים בעיקר מטיב הסחורה וממחירה ואפילו עלייה של שקל במחיר המוצר בשל עיצוב מיוחד לקרטון עשויה להפריע להם.

אבל אם גם לקוחות הקצה נחשפים לקרטון, כפי שקורה במקרים רבים (במוצרי אלקטרוניקה, מכשירי מטבח וכו') חשוב להשקיע מחשבה מינימלית בעיצוב הקרטון. זה לא חייב להיות עיצוב מדהים, אבל תוספת של הלוגו והסלוגן שלכם בהחלט תוכל לעזור.

על מה הקרטון אמור להגן?
האם המוצר שלכם שביר? אכיל? קפוא? האם הקרטון נועד על מנת "לארגן" את הפריטים בקבוצות או להגן עליהם? חשוב מאוד לוודא מהי מטרת הקרטון לפני שבוחרים את הסוג. במידה והמוצר שביר, תכננו את הקרטון כך שיהיה בו מקום לא רק למוצר אלא גם לאריזות פנימיות (כמו קלקר או נילון "פצפצים") שיגנו עליו. כמו כן, מומלץ להשתמש בקרטון גלי קשיח. אם אתם מוכרים מוצרי טקסטיל, פלסטיק רך או תמרוקים גם קרטון דק יחסית יוכל לעשות את העבודה.

Paste your AdWords Remarketing code here