בני נוער הם למעשה אנשים שנמצאים בחלק המאד ראשוני של חייהם כבוגרים כאשר החלק הזה של חייהם מאופיין לעיתים קרובות כחלק עם משמעות מיתוגית רחבה. המיתוג בתיכון הוא משמעותי ביותר עבור בני הנוער. האקט עצמו של הכניסה לבית הספר לוקח תשומת לב מיוחדת מצד בני הנוער האחרים ולכן נמצא אצל רבים מבני הנוער נוכחות אופנתית רחבה.
הנוער אשר נמצא בנקודת ההתחלה שלו לעבר הבגרות מתייחס באופן מאד קיצוני לאיך הוא נתפס בקרב חבריו. הנוער עסוק מאד בתכנון הלבוש וההופעה הכללית שלו. הביטוי לחיצוניות בא לידי ביטוי אצל חלק מבני הנוער בהחלטה לצייר קעקועים שונים על גופם, חלקם האחר של בני הנוער מחליטים להתלבש בבגדים ישנים מהארונות של הסבים והסבתות וחלק מבני הנוער מחליטים שהכסף של הוריהם חייב להיות מושקע בבגדי מעצבים או מותגים למינהם, מותגים אשר נמכרים בחנויות הגדולות בקניונים הרבים.
ברוב המקרים התוצאה היא שבן או בת הנוער נראים כמו דמות הלקוחה מקומיקס משעשע אך זאת כמובן רק דעה אישית ואינה מחייב…
בשל היותו של הנוער צרכן אופנה כה נלהב חנויות האופנה השונות שמציעות אופנה של בגדים, אופנה של נעלים, תכשיטים, אקססוריז, קעקועים, תספורות וכו וכו נמצא הרבה בתי עסק שרואים את הנוער כקהל יעד מרכזי וחשוב ותמצא דרכים לשווק לו מוצרים שונים ואופנתיים.
דרך מקובלת ופשוטה לשווק לבני הנוער היא ע"י פרסום חוזר בעיתונים ומגזינים לבני נוער כמו "מעריב לנוער" דרך נוספת היא לפרסם באזורי בתי ספר ע"י פליירים וגלויות. השיווק החם ביותר בשנה החולפת הוא פרסום דרך הפייסבוק. אחוזים גבוהים ביותר מראים שכל בן או בת נוער מחזיקים בכרטיס פייס בוק והם פעילים מאד למשך שהות ארוכה באתר הפייס בוק. בנוסף הם נוטים לשאוב מידע מהאינטרנט בכלל ומהפייסבוק בכלל כך שהכלי הווירטואלי הזה אפקטיבי במציאת מידע. הפרסום דרך הפייס בוק עדיין ראשוני ובעל תוצאות מוגבלות ולכן לא כל החנויות והמיתוגים רוצים להיכנס להרפתקה שטרם ניתן לכמת אותה למספרים ולכמויות. אני ממליצה לפנות לבני הנוער בדרך היח"צנית. בני נוער מאד אוהבים להיות "גדולים" הם אוהבים להיות היח"צנים של האירוע או דוברים של מותגים, בדיוק כמו הגדולים. על כן ההמלצה שלי היא להזמין כמה בני נוער "מובילים" חברתית למעין "מסיבת עיתונאים" של נוער בה תוצג הקולקציה של אותה החנות ובסיום מסיבת העיתונאים יקבלו בני הנוער מתנות –פריטים מהחנות עצמה אותה הם ילבשו וילכו איתם לבית הספר, מסיבות ואירועים חברתיים אחרים וכך לאותה חנות/רשת תהיה חשיפה למוצרים שלהם בעלות פרסום מינימאלית.
כמו כן צריך לזכור שבני הנוער הם לקוחות פוטנציאלים טובים גם להמשך. חנויות עם איכות מוצרים טובה עשויה להנות מלקוח צעיר ורענן שנותר נאמן לה גם אחרי שהוא סיים את תקופת ההתבגרות ועבר להיות מבוגר בעצמו.