מה הייתם מוכנים לעשות בשביל 20 ₪?
זאפ משיק את gigim
אתר ראשון מסוגו בישראל המשמש כזירת מסחר חברתית המאפשרת קניה ומכירה של שירותים תמורת 40,30,20, ו- 50 ₪ בלבד
"זאפ", אתר השוואת המחירים המוביל בישראל, משיק בימים אלו את gigim– אתר ראשון מסוגו בארץ, המשמש כזירת מסחר חברתית המאפשרת קניה ומכירה של שירותים תמורת 40,30,20, ו- 50 ₪ בלבד. האתר יפעל לצד זאפ כאתר בפני עצמו, ולא יהיה קשור אליו באופן ישיר.
gigim אשר יפעל תחת הכתובת www.gigim.co.il, פונה לכולם, מתוך ההנחה שלכל אחד יש כישרון או ידע בתחומים שונים ומגוונים, החל מתרגומים משפות שונות, עיצוב כרטיסי ביקור, הצעות לפרסום מוצרים/ עסקים דרך חשבון טוויטר פופולרי ועוד- ככל העולה על הדעת, ובמחיר שווה לכל נפש. גם המוכר וגם הקונה יוצאים נשכרים מהשיטה, אשר מצד אחד מספקת שירותים איכותיים במחיר זול לקונה, בעוד למוכר היא מאפשרת בניית מוניטין, פיתוח קהל לקוחות ופרסום והפיכת הסכומים הקטנים לתזרים מזומנים מכובד, כמובן בהתאם להצלחת ה- gig באתר.
ההחלטה בזאפ על השקת האתר החדש הגיעה מתוך החיבור הרעיוני בין שני המודלים וההבנה שנכון יהיה אם לצד זאפ, המחבר בין קונים ומוכרים של מוצרים באופן האולטימטיבי, יקום אתר אשר מחבר בין קונים ומוכרים של שירותים תחת מסגרות מחיר זולות ומוגדרות מראש, דבר שאינו קיים כיום בשוק הלוחות הכללי.
בזאפ מאמינים כי החיבור בין כישרונותיהם של אנשים לבין צרכים של אנשים אחרים מאפשר מפגש רצונות שיכול לייצר מאות אלפי עסקאות בניהם, אשר לא יכלו להיווצר לפני עולם האינטרנט בכלל ועולם הרשתות החברתיות בפרט.
gigim שואב השראה מאתרים פופולריים ביותר ברחבי העולם, כשהבולט מבניהם הוא Fiverr האמריקאי אשר הוקם לפני כשנה ומאז צבר פופולריות רבה עם אלפי משתמשים רשומים. הפורמט המצליח הותאם לקהל הישראלי מבחינת אופיו וטווחי המחירים. לצורך המיזם פנו אנשי זאפ לאורן וארז- הדס זוננשיין, יזמי אינטרנט בשוק המקומי והבינלאומי, אשר משמשים כקבלני משנה של פרויקט הקמתו של האתר וכמלווים ניהוליים שלו.
הפעילות ב-gigim היא קלה ופשוטה, ומתבצעת על ידי מערכת מסרים פנימית, דרכה מתקשרים המוכרים, הקונים וכלל הגולשים. לכל מוכר קיים פרופיל בו מופיעות כל הצעותיו, אשר מתומחרות על ידו בארבע רמות מחיר של 40,30,20 ו- 50 שקלים. תחת כל הצעה מופיעות תגובות וחוות דעת של אנשים שהשתמשו כבר בשירות. הכסף נאגר בחשבון המשתמש באתר, אותו ניתן למשוך בכל זמן שרוצים. במידה והצרכן לא מרוצה מהעבודה שקיבל, ניתן לבקש "מקצה שיפורים" על מנת לספק את המענה הטוב ביותר על ידי המוכר. אם בסופו של דבר החליט הקונה שהוא לא מעוניין לקבל את העבודה, העסקה מתבטלת והוא לא מחויב בתשלום. בנוסף, ניתן לפרסם "הצעות עבודה" לשירותים נדרשים.
איתן זינגר מנכ"ל זאפ מסר כי "אנו מאמינים כי gigim, המשלב את שני הטרנדים הלוהטים כיום – סחר אלקטרוני ורשתות חברתיות – יהיה פופולרי מאד בקרב קהל צעיר אשר התברך בכישרונות רבים ויוכל מעתה לקבל תמורה עבורם בפלטפורמה קלה ומידית. בעתיד אנו סבורים כי קהל היעד של gigim יתרחב ויתבגר, בשל העובדה הפשוטה שכולנו נשמח לקבל מענה לשירות מוגדר במחיר בסיסי וקבוע מראש". זינגר הוסיף כי "רק המחשבה כי מעתה יוכל כל אחד מאיתנו לכתוב ב- gigim לדוג' מי מוכן לתת לי 10 טיפים לקראת משפט התעבורה שיש לי מחר בבוקר תמורת 30 ₪ – די בכך כדי לגרות את המחשבה עד כמה מוצלח יכול להיות החיבור בין קונים ומוכרים של שירותים באמצעות זירת מסחר חברתית".
(באדיבות הראל מורדי תקשורת שיווקית משולבת)