זאפ משיק מערכת חדשנית לניתוח והצגת טרנדים בעולם הצרכנות

אתר זאפ משיק את "הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה"

של עולם הצרכנות- Zaptrends:

מערכת חדשנית לניתוח והצגת טרנדים בעולם

הצרכנות והסחר האלקטרוני

 

איתן זינגר, מנכ"ל זאפ: "זאפ חושפת היום את הסודות הגדולים של הצרכנות מאחורי הקלעים. אין לי ספק כי Zaptrends תהפוך לכלי תומך החלטה בקרב הקמעונאים היצרנים וכלי עזר משמעותי עבור הצרכנים"

 

"זאפ", אתר השוואת המחירים הגדול והמוביל בישראל, משיק את Zaptrends, מערכת ראשונה מסוגה אשר מאפשרת מעקב אחר נתוני אמת בעזרת חיתוכים, גרפים, מגמות וטרנדים של כל מוצר או קטגוריה בישראל, ומספקת כלים מדויקים וברורים לניתוח שוק הצריכה הישראלי.

 

Zaptrends מאפשרת לבחור בקטגוריה או מוצר (לדוגמא 'טלפונים סלולאריים' או 'אייפון') ולקבל שינויי מחירים לאורך תקופות, מצב הפופולאריות של המוצרים, השוואות בין סוגי מוצרים, אורך חיי מוצר ועוד, הנותנים תמונת מצב מדויקת על ההתנהגות הצרכנית באותו נושא. כרגע מושקת המערכת לעולם היצרנים והקמעונאים, כאשר בתוך שלושה חודשים תעלה גם גרסה מיוחדת לקהל הרחב. בנוסף, באתר זאפ יופיע מדי חודש סיכום הממצאים העיקריים והמעניינים מ-Zaptrends , לטובת ציבור הגולשים.

 

איתן זינגר, מנכ"ל זאפ: "זאפ חושפת היום בפני קהלים שונים, את הסודות הגדולים של הצרכנות מאחורי הקלעים. באמצעות  Zaptrends נוכל לדעת מי רבי המכר האמיתיים, אלו מוצרים מידרדרים להם בפופולריות, מי הכוכב החדש בשכונה וחשוב מכל – מהי מגמת המחירים של המוצר שאנו מתכוונים לרכוש. זאפ, שפתחה לצרכנים את העיניים במתן תמונת מצב של כל מחיר של מוצר בשוק, עושה עכשיו מהפכה נוספת, כשהיא נותנת לנו כלי המשקלל גם את הפופולריות של המוצר וגם את היסטוריית המחירים שלו, והכל בדרך השוואתית שעוזרת לקבל החלטה משתלמת. אין לי ספק כי Zaptrends תהפוך עד מהרה מכלי המספק סקרנות לכלי תומך החלטה בקרב היצרנים והקמעונאים הקובעים את המחירים וכלי עזר משמעותי עבור ציבור הצרכנים. אם עד כה זאפ הייתה האוטוריטה בקבלת החלטות קניה, מעתה היא גם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של עולם הצרכנות".

 

המערכת המתקדמת פותחה בשיתוף פעולה עם ארבעה סטודנטים במכללה למנהל, בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל ובפיקוח וניהול טכנולוגי של חגי אלבו, CTO בזאפ.

 

להלן מספר דוגמאות:

 

  • מחשבים ניידים – השנה הטאבלטים עוקפים את הנטבוקים

הפופולאריות של מחשבי הנטבוק שהגיעו לשיאם לפני כשנתיים הואטה, וכיום פחות מ- 44% מהחיפושים בקטגוריית מחשבים ניידים הינה למחשבי נטבוק – לעומת 80% בשנה שעברה.

הטאבלטים לעומתם שבשנה שעברה היוו רק 20% מהחיפושים מגיעים השנה ל- 56% מהחיפושים.

 

  • מערכת ההפעלה של האנדרואיד מתחזקת

מראשית השנה 84% מהחיפושים של מכשירי סלולר בזאפ היו למכשירים עם מערכת הפעלה של  אנדרואיד –

לעומת 71%  בשנה שעברה.

בלקברי עומד על 3.3% לעומת 8%  בשנה שעברה.

הפופולאריות בחיפושים למכשירי ios השנה עומדת על 11% לעומת 20% בשנה שעברה.

 

  • טלוויזיות- מהפך שוויון בפופולאריות בין מסכי – ה- LED וה- LCD

השנה ישנו שוויון בפופולאריות בין ה- led  ל- lcd: כל אחד מ הם תופס נתח של 45% מכלל החיפושים כאשר טלוויזיות פלאזמה תופסות רק 10% מכלל החיפושים.

בשנה שעברה ה- lcd תפס נתח של % 66 מכלל החיפושים, ה- led היווה 22% וכ- 11% מהחיפושים היו למסכי פלאזמות.

 

  • הישראלים מעדיפים את המקפיא שלהם למעלה

43% מכלל החיפושים למקררים הינם למקררים בעלי מקפיא עליון, שליש מהחיפושים הינם למקררים עם מקפיא תחתון ו- 23% הינם למקררי דלת ליד דלת.

המותג הפופולארי ביותר הוא sharp  עם כ- 27% מהחיפושים בקטגוריה, לאחר מכן LG וסמסונג בשוויון

של 20% מהחיפושים ואלקטרה עם 10% מהחיפושים.

 

זאפ מקבוצת "דפי זהב" הינו אתר השוואת המחירים הגדול והמוביל בישראל המדורג בעקביות בין עשרת האתרים הפופולאריים בישראל לפי סקרTIM . הוא כולל כיום למעלה מ- 1000 חנויות ו- 1.6 מיליון גולשים בחודש. לחברה שיתוף פעולה עם PayPal המאפשר קנייה בטוחה במאות אתרי סחר באינטרנט ללא צורך בחשיפת פרטי כרטיס אשראי בפני בית העסק.

(באדיבות הראל מורדי)

Paste your AdWords Remarketing code here