קיום אירועים עסקיים יכול לעזור לחברות לשפר את רמת המוטיבציה של העובדים. יחד עם זאת, לא כל המנהלים יודעים כיצד לערוך ולהפיק אירועים מן הסוג הזה. בעוד כולנו מקפידים על צרכנות נכונה בחיים האישיים וכך מונעים הוצאות מיותרות, דווקא בסביבת העסק קל לאבד שליטה ולפרוץ את מסגרת התקציב. צרכנות נכונה צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהאידיאולוגיה של עסקים וחברות כלכליות. בין אם מדובר על חברה המציעה שירותים או מוצרים, הצרכנות תקבע את רמת ההכנסות, את האיזון ואת היציבות. אך כיצד ניתן להפנות את משאבי הצרכנות לצורך קיום אירועים עסקיים?
הגדרת צרכים בצרכנות עסקית
הדרך להפקת אירועים בעסק או בחברה דורשת הגדרת צרכים. בשלב הראשון יש להבין מי הוא קהל היעד של האירוע: העובדים, הלקוחות או בעלי עניין וקולגות. אירועים לעובדים כוללים בדרך כלל הפעלות מיוחדות ואטרקציות אשר המטרה שלהן היא שבירת השגרה הרגילה. לעומת זאת, אירועים ללקוחות דורשים מתן הטבות והנחות. בעזרת האירועים ניתן לשפר את התדמית של העסק, להכריז על מוצרים חדשים ולשפר את מערכת היחסים בין העסק לבין לקוחות קיימים ופוטנציאליים. לבסוף, חברות גדולות צריכות לשקול מדי פעם לערוך אירועים עבור מקצועיים. באירועים אלו ניתן להציג חידושים בתחום, לספר על שינויים או פשוט לעודד יוזמה משותפת.
הכנות לאירוע מושלם
מיד עם הגדרת אופי האירוע יש לבצע הזמנה של אנשי מקצוע ונותני שירות. כמו בתחומי צרכנות אחרים, גם בצרכנות העסקית קיימים הבדלים משמעותיים בין הפקות זולות לבין הפקות איכותיות. יש לתאם את הקייטרינג, לבדוק אפשרות להצבת בר אלכוהול וטעימות ולהציב דיילי שירות המייצגים את העסק. הרושם אותו יקבלו האורחים במהלך האירוע יישאר איתם גם בעתיד, ומהבחינה הזו אין הבדל בין עובדים, לקוחות וקולגות. אפשר לפנק את האורחים עם יין איכותי, לבחור קינוחים ומנות ראשונות או פשוט לייצר אווירה נעימה על ידי השמעת מוזיקה סולידית.
המשמעות של צרכנות עסקית
בעלי עסקים וחברות המקפידים על צרכנות נכונה נהנים מכל העולמות. צרכנות עסקית מתחילה משיקולים כלכליים, אך יש לה גם משמעות חברתית וציבורית. חברה המקפידה על המשאבים העומדים לרשותה מעידה על יעילות, לעומת חברות בזבזניות אשר יוצרות תחושה של מיאוס ואנטיגוניזם. אף לקוח לא רוצה לקבל שירות מחברה אשר אינה יודעת לכלכל את צעדיה בצורה נכונה. הצרכנות צריכה להיות נר לרגלה של החברה, החל מהשדרה הניהולית ועד אחרון העובדים.
ממשיכים להתפתח
לסיכום, התחום העסקי ממשיך להתפתח ולעבור שינויים וכך גם הצרכנות העסקית. אפשר להתרשם מאופן הפעולה של חברות בולטות ברחבי העולם, לעקוב אחר חידושים ולהמליץ על פעולות צרכנות עבור חברות בכל התחומים. קיום אירוע הוא רק דוגמא אחת מבין רבים לצרכנות עסקית יצירתית, יעילה ואפקטיבית.
לפרטים נוספים אודות זכיינות