איזו דרך טובה יותר מאשר לפרסם את עצמכם על ידי הענקת מתנה? חברות גדולות ובתי עסק רבים בוחרים לפרסם את עצמם, בין היתר, על ידי השקה של מוצרי פרסום ומתנות. למעשה, החברה קונה כמות מסויימת של מוצרים (יכול להיות מספר מוצרים שונים, או מוצר אחד). דוגמא מוכרת היא כובע – את המוצר הזה החברה מעניקה לעובדים (כמובן, לוגו החברה קיים על גבי הכובע), לאחר מכן העובד מוצא את עצמו זקוק לכובע, אנשים רבים יותר נחשפים ללוגו החברה וכך, הרווחים נעשים גבוהים יותר וכמות הלקוחות גדלה. אין ספק שמדובר באחת ההשקעות המשתלמות ביותר, לפעמים פרסום באופן הזה יהיה מוצלח יותר מכל שלט חוצות שיתלה במרכז תל אביב.
מתנה מפרסמת – רווח כפול
כידוע, חברות רבות נוהגות להעניק מתנות לעובדים. מדובר במנהג מקובל ואף רצוי, חברה גדולה אשר מכבדת את עצמה חייבת להעניק לעובדים מתנות בחגים השונים, לאפשר לעובדים לחוש בהכרת התודה על עבודתם הקשה. אחת הדרכים המשתלמות ביותר לשדרג את הענקת המתנה ולאפשר גם לחברה להתפרסם היא השקה של מוצרי פרסום ומתנות. למעשה, חברה אשר מעניקה לעובדים שלה מתנות על גביהן מוצג הלוגו של החברה – כך מתבצע רווח כפול, העובד זוכה למתנה בעבור עבודתו הקשה והחברה זוכה לפרסום על ידי שימוש העובד במוצר (כמה פעמים יצא לכם לראות שמשייה עם לוגו עליה? או תיק?).
לא רק מתנות סתמיות
רבים חושבים כי הענקת מתנה לעובדים חייבת להיות סתמית, כמו למשל מחזיק מפתחות, יומן או לוח שנה. מוצרים בנאליים, מוכרים ונדושים. כיום חברות רבות בוחרות להעניק מוצרים מקוריים ומגוונים לעובדיה, מוצרים שימושיים אשר יעידו על מחשבה מאחורי הענקת המתנה. ככל שחברה מסויימת בוחרת בהשקת מוצרי פרסום ומתנות שהם שימושיים ורלוונטיים לעובדים, כך גם הפרסום יתבצע באופן מוצלח יותר, העובד ייהנה מהמתנה וישתמש בה לעיתים תכופות. למחשבה ההתחלתית בבחירת מוצרי פרסום ומתנות יש משקל רב. נכון, גם למתנות הנדושות והמוכרות ייתכן שימוש על ידי העובדים, אבל אין ספק שמתנה מיוחדת, מקורית ומשמעותית תענה לכם על שני צרכים שיש לכל חברה – עובדים שבעי רצון ופרסום פשוט, רווחי ומשתלם.
מועדים להענקת מתנות
ניתן להעניק מתנות לעובדים בכל שלב ובכל נקודה, אם כי יש אירועים מסויימים אשר מצריכים מתנה באופן מוחלט. למשל חגים, ציון יום הולדת להקמת החברה, קיום הפנינג, חגיגת יום הולדת לעובד, הכרזה על עובדים מצטיינים ועוד. באירועים אילו מתנות יכולות להועיל מאוד לשני הצדדים, העובדים יזכו לתגמול בעבור עבודתם (מי לא אוהב לקבל מתנות?) והחברה זוכה לפרסם את עצמה בעוד דרך. מדובר באחת הדרכים המשתלמות ביותר ליצור פרסום לחברה, זכרו – ככל שתבחרו במתנות שימושיות ואיכותיות יותר, תזכו להערכה ולפרסום.