פרסומאים ותיקים קובלים שעל מנת שמוצר כלשהו ינחיל הצלחה לבעליו, עליו להכיל את שני המרכיבים הבאים: להיות באיכות גבוהה וליהנות מפרסום יעיל. בישראל עדיין ישנם בעלי עסקים רבים שלא מבינים את חשיבות הפרסום (ובעיקר מתלוננים על מחיריו הגבוהים), אך אלו שגילו את תחום מוצרי הפרסום, וודאי כבר לא נכללים בקבוצה זו. מהם אותם מוצרי פרסום וכיצד ניתן לנצלם בצורה המיטבית? המשיכו לקרוא.
מהם מוצרי פרסום?
מוצרי פרסום הם כל מוצר חסר ייחוס מחיי היום יום, שבאמצעות פרסום קצר, יעיל ונקודתי, הופך לכלי שיווקי בעל אורך חיים ארוך במיוחד (כוס שתייה משמשת אדם במשך שנים, מספר פעמים ביום, למשל) ויעילות גבוהה שהוכחה מעל לכל צל של ספק. בואו ניקח לשם ההמחשה בעל עסק המנהל עשרה צימרים זוגיים רומנטיים ברמת הגולן. כיצד ינהל את קמפיין מוצרי הפרסום שלו?
- קהל היעד – זוגות אוהבים בכל הגילאים, עם דגש על זוגות צעירים (הנמשכים יותר לצימרים ממבוגרים).
- המוצר הנבחר – כוסות חרסינה לשתייה חמה.
- הדפסת הפרסום – בצד אחד של הכוס: תמונת נוף מהצימר. בצד שני כיתוב: “את הקפה הבא תוכלו לשתות מול הנוף היפה בישראל…” לא לשכוח לצרף מספר טלפון / קישור אינטרנטי. לוגו עשוי להוסיף גם כן.
- אופן החלוקה – דוכן בשדרות רוטשילד בתל אביב בסמוך לשלל המסעדות ובתי הקפה הרומנטיים שבאזור / בשערי הכניסה להופעת זמר / להקה הידועים בשירי האהבה והרוח הרומנטית שבשיריהם (רובין וויליאמס, למשל) / אירועים מיוחדים לרגל יום האהבה או הפקות אחרות (הלילה הלבן, לדוגמא)
- היתרון – הכוסות נשמרות לאורך זמן. גם אם בזמן הקרוב אין באפשרות הזוג לצאת לחופשה, גם בעוד חודשים רבים הכוס תהיה מול עיניהם והמסר ימשיך להיות "משודר".
בואו נתייחס לרגע לנושא העלויות של הקמפיין. לשם כך נמשיך עם פרסום הצימרים על הכוסות. עלות פרסום שכזאת, כולל הכוס עצמה, תגיע לכעשרה שקלים לכוס. נניח שרכשתם אלף כוסות מודפסות (עלות כוללת:10 אלף ש"ח) ועלות חופשה ממוצעת בת שני לילות בצימר שלכם עומדת על 1000 ש" לזוג, הרי שמספיק שעשרה אנשים (אחוז אחד) יזמינו חופשה בזכות הכוסות, והרי שהפרסום עבד. בפועל, פרסום חכם מביא להזמנה של 4-7% מהלקוחות, כלומר, אתם עשויים ליצור רווח של מאות אחוזים מכמה מוצרי פרסום פשוטים.
בעולם הפרסום, אין אפשרויות רבות ליצירת כסף גדול מכסף קטן. מוצרי פרסום הם בהחלט אפשרות שכזו. זה הזמן למנף את ההשקעה שלכם לתוצאות בשטח. שיהיה בהצלחה!