צרכנות ומיתוג עסקי הינם מילים הקשורות בקשר הדוק, הצרכן לרוב יעדיף את המותג על פני המוצר הלא מוכר ומנגד שאיפתו של היצרן היא להפוך את המוצר שלו למותג .
השאלה הנשאלת היא איך הופכים למותג? האם תהליך המיתוג העסקי נעשה מהיום למחר? האם המיתוג כרוך בעלות? איך מתחילים להפוך את העסק למותג?
תהליך הפיכת העסק שלך/ המוצר שלך למותג איננו דבר מסובך או מורכב אך הוא בהחלט אורך זמן. על מנת שהצרכנים יזכרו את המוצר שלך, על מנת שהצרכנים יזהו את המוצר שלך, על מנת ששם המוצר שלך ילך לפנייך ראוי שתקפיד לבצע את הדברים הבאים:
לוגו – לוגו הוא למעשה אלמנט גרפי שתפקידו להעביר לצרכן את הערכים איתם מזדהה העסק. הלוגו לרוב יכלול גם מלל קצר בתוכו או לצידו. הלוגו יוצר אצל הצרכן תחושת הזדהות כלפי העסק ורצון להיות שותף לאותם ערכים. לוגו העסק הוא חלק חשוב מהמיתוג העסקי. על לוגו העסק להופיע בכל התכתובות של העסק עם הצרכנים, בפרסומים השונים, על גבי המוצרים עצמם ועוד.
אתר אינטרנט –בעידן הטכנולוגי של היום, זהו לא יהיה שקר להגיד כי עסק שאין לו אתר אינטרנט הוא בבחינת לא קיים, אחוז הגולשים באינטרנט גדל מיום ליום ואתר תדמיתי לעסק שלך הוא עניין חשוב מבחינת מיתוג עסקי ואין להקל בו ראש. רצוי שתפנה לחברת בניית אתרים ותקבל הצעת מחיר עבור בניית אתר לעסק שלך. האתר תפקידו לתת לגולש רקע וידע כללי אודות העסק שלך והמוצרים שאותם אתה מוכר ובאותו זמן לתת לגולש תחושה שמזמינה אותו ליצור קשר עם בעל העסק.
שוקלד ממותג – כחלק אינטגראלי מהתהליך של מיתוג העסק חשוב לזכור את הלקוחות ואת העובדה שגם מיתוג בדרך הישנה עובד.
ניתן לרכוש שוקלד ממותג ולחלק אותו למגיעים לחנות, השוקלד הממותג הוא למעשה שוקלד רגיל כאשר על גבי העטיפה מתנוסס הלוגו של העסק שלך. בשוק מוצעים אינספור מוצרים פרסום שונים אשר דרכם ניתן לסייע במיתוג העסק שלך. ניתן לרכוש סוכריות עם לוגו העסק, מחזיקי עטים עם הלוגו ועוד.
מיתוג עסקי הוא תהליך שאורך זמן אך בסופו ההצלחה מובטחת. עלות המיתוג תלויה בכם, כמה חשוב לכם למתג את העסק שלכם, כמה חשוב לכם להשקיע בו ולהפוך למותג.
בהצלחה..