"מעדני מיקי" מתחזקים
בגזרת הסלטים – על חשבון המתחרים
המותג "מעדני מיקי" מחזק את מעמדו, כך עולה מסיכום שנת 2011 בשוק הסלטים המצוננים (המבורקד) שנערך על ידי חברת סטורנקסט. מבדיקת סטורנקסט עולה כי מותג "מעדני מיקי" התחזק השנה ב-2%, עם מכירות של 5,141 טון. המתחרים העיקריים הם חברת אסם עם המותג "צבר", שמוביל את שוק הסלטים עם מכירות של 12,881 טון בשנת 2011, מדובר על גידול של 0.7% לעומת 2010. וחברת שטראוס, עם המותג "אחלה" שמכרו השנה 8,707 טון וחוו ירידה של 7%.
שוק הסלטים גילגל בשנת 2011 כ- 813 מיליון שקל, ומכר 33,677 טון – ירידה של 0.8% ביחס לשנת 2010.
מעדני מיקי תופסים את המקום ה-2 בגזרת מכירות החצילים והטחינה
בקטגוריות סלטי החצילים והטחינה, שמהווים יחד 20% משוק הסלטים המצוננים, מותג "מעדני מיקי" מתחזק ועוקף את "אחלה" של שטראוס – ומתמקם במקום ה-2 בסך המכירות. שטראוס ירדה למקום ה-3 בשני הענפים, כשחוותה ירידה של כ-5 אחוזים ביחס לשנת 2010. סלט החצילים במיונז של "מעדני מיקי" הוא האהוב והנמכר ביותר בקטגוריית סלטי החצילים.
הנתונים: שוק החצילים המבורקד מכר בשנת 2011 4,107 טון סלטי חצילים למיניהם שהם שווה ערך ל- 114 מיליון שקל שנתי. המותג צבר של אוסם מכר ב- 2011 1,397 טון סלטי חצילים. המותג מעדני מיקי מכר בשנה האחרונה 915 טון סלטי חצילים. המותג אחלה של שטראוס מכר ב- 2011 852 טון סלטי חצילים.
בשוק החומוס, שמהווה כ60% משוק הסלטים המצוננים, חלה השנה ירידה של כ1% בסך המכירות, בעוד ש"מעדני מיקי" מראה גידול של 2% ביחס לשנה הקודמת ומתחזק גם כאן.
הנתונים: סך הכל בקטגוריית החומוס, נמכרו 20008 טון השנה, ירידה לעומת 2010 שנמכרו 20106 טון.
נתח שוק כמותי של "מעדני מיקי"- בשנת 2010 11.6% מהשוק ובשנת 2011 צמח ל 11.88%. גידול של 2.06%
"מעדני מיקי" במקום הראשון בשוק הדגים
בשוק סלטי הדגים (איקרה), שגלגל בשנת 2011 26 מיליון שקל ומכר 519 טון, המותג "מעדני מיקי" חולש על פני כ60% מהשוק ושומר על המקום הראשון במכירות.
הנתונים: מעדני מיקי מכר ב-2011 286 טון סלטי דגים. נטו מכר ב- 2011 93 טון סלטי דגים. צבר של אוסם מכר ב- 2011 סלטי דגים במשקל 24.5 טון.
בענף הדגים המצוננים והכבושים, מותג "מעדני מיקי" שומר על המקום הראשון מול המתחרים.
(באדיבות הראל מורדי)