נכנסת לשוק הקמעונאי הישראלי ורוכשת את רשת אירוקה המונה למעלה מ-60 סניפים Luxottica

Luxottica נכנסת לשוק הקמעונאי הישראלי

ורוכשת את רשת אירוקה המונה למעלה מ-60 סניפים

הרשת תמותג מחדש למותג Sunglass Hut הרשת הגדולה והמובילה בעולם המתמחה במשקפי שמש

שיווי העסקה עומד על 20 מיליון יורו

 

מילאנו, איטליה, 5 באוגוסט 2011 קבוצת Luxottica (סימול MTA: LUX; סימול NYSE: LUX), חברה בינלאומית המובילה בעיצוב, ייצור, הפצה ומכירה של משקפי אופנה, יוקרה וספורט, הודיעה היום כי היא חתמה על הסכם לרכישת אירוקה, הרשת הקמעונאית למשקפי שמש החשובה והגדולה ביותר בישראל, המונה למעלה מ-60 סניפים.

רכישה זו מסמנת את כניסתה של Luxottica לתחום הקמעונאי של משקפי שמש בישראל, מדינה המאופיינת בפוטנציאל צמיחה אדיר ובה כבר יש לקבוצה נוכחות באמצעות החטיבה הסיטונאית שלה. עם הזמן, ימותגו סניפי הרשת מחדש למותג  Sunglass Hut, הרשת הגדולה בעולם המתמחה במשקפי שמש.

"רכישה זו חשובה ל-Luxottica מבחינה אסטרטגית, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לבסס נוכחות קמעונאית משמעותית בישראל, שוק דינמי מאוד הגדל במהירות", אמר פאביו ד'אנג'לנטוניו, סגן נשיא חטיבת Sun & Luxury Retail בקבוצה. "המיצוב של אירוקה בשוק הישראלי מתאים בהחלט למותג Sunglass Hut על מורשתו וערכיו. אנו אכן מאמינים כי הודות למהלך זה, נוכל לחזק את נוכחות המותגים שלנו בישראל ולעורר את כלל הקטגוריה של משקפי שמש איכותיים".

"ישראל מייצגת שוק חשוב ביותר עבור Luxottica", אמר פאולו אלברטי, סגן נשיא בכיר של החטיבה הסיטונאית ב-Luxottica. "מחויבותה החזקה של Luxottica ללקוחותיה הסיטונאיים ולמצוינות בשירות לא תשתנה, וייתכן כי אף תשתפר לאור ההשפעה החיובית הצפויה מההשקעה זו עבור הענף כולו. במהלך זה מוכיחה  Luxottica מוכיחה במהלך זה עד כמה ישראל היא אסטרטגית עבור הקבוצה".

הכניסה לשוק הישראלי היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של Sunglass Hut בארצות "רצועת השמש", כינוי לאזורים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה ומספר רב של ימי שמש בשנה. בשנת , למעשה 2011 כבר נכנסה Sunglass Hut לשוק הקמעונאי של מקסיקו באמצעות רכישת שתי רשתות – Stanza ו-High Tech, ופתחה את החנויות הראשונות שלה בברזיל ובסין.

שווי העסקה, הכפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים, וצפויה להיסגר סופית עד סוף אוקטובר 2011, עומד על 20 מיליון אירו בקירוב.

רשת הקמעונאות אירוקה מפעילה למעלה מ-60 סניפים למכירת משקפי שמש בקניונים מובחרים ברוב הערים המרכזיות בישראל, כולל ירושלים, תל אביב ואילת. בשנת 2011, סך המכירות נטו של הרשת עשוי להגיע לכ- 25 מיליון אירו.

www.luxottica.com

Luxottica Group S.p.A.

קבוצת Luxottica מובילה בתחום משקפי האיכות, היוקרה והספורט עם כ-7,000 חנויות למכירת משקפיים אופטיות ומשקפי שמש בצפון אמריקה, אסיה-פסיפיק, סין, דרום אפריקה, אמריקה הלטינית ואירופה, ותמהיל מותגים חזק ומאוזן. מותגי הבית כוללים את ריי-באן, מותג משקפי השמש הידוע בעולם, אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס, ארנט ו-REVO, ומותגים ברישיון הכוללים את בולגרי, ברברי, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, דונה קארן, פולו ראלף לורן, פראדה, ורסאצ'ה וטיפאני. בנוסף לרשת סיטונאית גלובלית הנפרסת על פני 130 מדינות, הקבוצה מנהלת רשתות קמעונאיות מובילות בשווקים גדולים, כולל LensCrafters, Pearle Vision ו-ILORI בצפון אמריקה, OPSM ו-Laubman & Pank באסיה-פסיפיק, LensCrafters בסין, GMO באמריקה הלטינית ו-Sunglass Hut ברחבי העולם. מוצרי הקבוצה מעוצבים ומיוצרים בשישה מפעלי הייצור שלה באיטליה, בשני מפעלים בבעלות מלאה של הקבוצה בסין, ובמפעל אחד בארה"ב המתמחה במשקפי ספורט. סך המכירות נטו של קבוצת Luxottica בשנת 2010 עמד על כ-5.8 מיליארד אירו. למידע נוסף על הקבוצה, בקרו באתר: www.luxottica.com.

Sunglass Hut היא הקמעונאית הגדולה בעולם המתמחה במשקפי שמש עם למעלה מ-2,000 סניפי מכירה. כבעלת מוניטין בינלאומי של המותגים האיכותיים ביותר במשקפי שמש, Sunglass Hut מציעה את מותגי המעצבים האופנתיים ביותר לצד שירות ללקוח ברמה הגבוהה ביותר. חנויות Sunglass Hut פזורות ברחבי ארה"ב, קנדה, הקריביים, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג, סינגפור, המזרח התיכון ודרום אפריקה.

מידע צופה פני עתיד

הודעה לעיתונות זו עשויה להכיל הצהרות העונות להגדרה של "הצהרות צופות פני עתיד" על פי חוק Private Securities Litigation Reform Act האמריקאי משנת 1995. הצהרות אלה כרוכות בסיכונים, אי ודאות וגורמים נוספים שעשויים לגרום להבדלים מהותיים בין התוצאות בפועל לתוצאות המצופות. סיכונים אלה כוללים, בין היתר, את היכולת לנהל את השפעותיה של התחזית הנוכחית לגבי הכלכלה הבינלאומית חסרת הוודאות, היכולת לרכוש עסקים חדשים ולשלבם בהצלחה בפעילות הקבוצה, היכולת לחזות שינויים בתנאים כלכליים ובהעדפות הצרכנים בעתיד, היכולת להשיק ולשווק בהצלחה מוצרים חדשים, היכולת לקיים מערכת הפצה יעילה, היכולת להשיג ולנהל צמיחה, היכולת לנהל משא ומתן ולשמור על הסכמי רישוי בתנאים טובים, הזמינות של חלופות תיקון ראייה למשקפי ראייה במרשם, תנודות בשערי החליפין, שינויים בתנאים המקומיים, היכולת להגן על קניין רוחני, היכולת לשמור על היחסים עם מארחי החנויות שלנו, בעיות במערכות המחשוב, סיכונים הקשורים להחזקת מלאי, סיכוני אשראי וביטוח, שינויים במשטרי מיסוי וגורמים פוליטיים, כלכליים וטכנולוגיים אחרים, וסיכונים וגורמי אי ודאות אחרים הנזכרים בדוחות של קבוצת Luxottica המוגשים לרשות ני"ע בארה"ב. הצהרות צופות פני עתיד אלה נכונות לתאריך פרסום זה, וקבוצת Luxottica אינה נוטלת על עצמה כל התחייבות לעדכן אותן.

 

(באדיבות יפה אפרתי תקשורת)

Paste your AdWords Remarketing code here