הכול אפשר לקנות באינטרנט. מבלי להתלבש, מבלי לחפש חנייה, מבלי לעמוד בתור ומבלי להתרוצץ אנה ואנה. החיים הרי גם כך קצרים, ולפחות רבע מהם עוברים בשינה, אז לבזבז רגעים יקרים על הסחבת הכרוכה ברכישה של מוצרי צריכה? זה באמת בזבוז זמן. בכל הנוגע לרכישת מוצרי אלקטרוניקה, רהיטים, מזון ועוד ערוץ הקניות באינטרנט בהחלט מצדיק את קיומו פי עשרות מונים מכל מבחינה טכנית, צרכנית או כלכלית על פני השופינג המסורתי בקניון, אבל יש תחום אפור שעדיין רבים, ובמיוחד רבות, נרתעים ממנו – רכישה של בגדים או נעליים באינטרנט, יענטו שופינג הבנות הקלאסי. השאלה האם יש דברים בגו או שאולי חשיבה מחודשת על ההתנגדויות העיקריות תגלה לנו שגם בקטע הזה האינטרנט מציע פתרונות שהם אפילו טובים יותר לארון הבגדים שלנו או לכיס הפרטי שלנו?
אבל אי אפשר למדוד
ההתנגדות הראשונה שעולה בראש של כל בחורה. מה ואם זה לא יישב טוב על הגוף? ואם ה"מדיום" שלהם יתגלה כקטן? ואם זה יעשה לי צוואר של ג'ירפה? הרי בחנות יש תאי הלבשה, יש מוכרת, יש חברות שיכולות לתת חוות דעה כנה ויש אפשרות להחזיר למדף הרבה לפני ששולפים את הארנק. אבל, כשחושבים על זה, בחנות הקנייה שלנו היא גם אימפולסיבית, המראות מקטינות, התאורה מחמיאה או סתם עמומה, יש תורים לתאי המדידה בשעות העומס ועוד שלל תנאים סביבתיים שמתעתעים בנו בעת המדידה. בבית הרי תמיד נוח יותר למדוד.
לכך יש כמה פתרונות לא רעים בכלל בעת רכישה באינטרנט:
- קונים כמה וורסיות – כמה פריטים אתם לרוב מודדים בחנות עד שמגיעים לפריט המיוחל? נגיד, בין 5 ל-10? בתחום הבגדים אי אפשר להתחרות במחירים של אתרי הקניות מהמזרח הרחוק. במחיר של חולצה אחת בחנות בגדים ישראלית, תוכלו לרכוש לעיתים 5 עד 10 חולצות באתר קניות סיני, ועל כן, מה אכפת לכם פשוט להזמין כמה פריטים, מתוך הנחה שבמקרה הכי גרוע גם אם רק 2 או 3 מהם יישבו עליכם טוב, זה עדיין יעלה לכם פחות. ומה עם הזמן שחסכתם על השופינג בקניון? הוא לא היה שווה לכם כסף? אם יצלח מזלכם הרבה יותר פריטים יתגלו כמחמיאים, ומה שלא מתאים אפשר למכור באתרי יד 2 או לתת במתנה לחברים.
- מדיניות החזרה – אתרי אופנה רבים מודעים היטב לקושי של הלקוחות למדוד דרך המסך, ועל כן יש להם מדיניות החזרה והחלפה שבאה להיטיב עם הלקוחות. הרבה אתרים ישראלים מציעים החלפה ללא תשלום, שליח שמגיע עד הבית ולוקח ממך את הפריט בכל מועד שנוח לו ומביא לך חלופי, אפשרות לבצע מספר החלפות וכו'. עם אתרים בחו"ל קשה יותר לנהל תהליך כזה, וזה כבר באמת עשוי להתגלות כמתיש, אבל בכל הנוגע לאתרים ישראלים – זה לא אמור להיות בעייתי בכלל. פשוט תקראו באתר מה מדיניות ההחזרה וההחלפה של המוצרים.
- מודדים, ורק אחר כך קונים – להרבה מאוד חברות אופנה ישראליות יש כיום גם אתר קניות ייעודי ברשת, ולעיתים קרובות חלק מהמוצרים נמכרים בחנות ובאתר במחיר שונה בפער גדול לטובת האתר. חלק מהחברות גם מציעות לעושים חברות באתר הנחה נוספת על כל רכישה דרכו. איך זה יכול לשרת את הצרכנים שיש להם רתיעה קשה מקנייה בלי מדידה אבל בכל זאת רוצים ליהנות מההטבה הכלכלית המובהקת שעשויה לחתוך בעשרות ואף מאות שקלים בכיס? אפשר פשוט ללכת לחנות הקרובה, למדוד בדיוק את דגם הבגד שבו חפצים ושיש אותו גם באתר במחיר שהוא זול בפער של עד 50% לפעמים, ואז כשיודעים בדיוק את המידה, הצבע וכל מאפיין, חוזרים למסך ומזמינים במחיר המשתלם.
אז למה ללכת לחנות ולבזבז זמן כשיש את ערוץ הקניות באינטרנט?