כותב: יונתן ינושבסקי
וירוס הקורונה הוא אחד מהזעזועים הגדולים שידעה האנושות, מדינות שלמות מרוכזות בהתמודדות עם הוירוס ועם ההשלכות הכלכליות של המאבק בו. עסקים רבים נסגרים בשל הנחיות הממשלה וכולם מחפשים לצמצם את הוצאותיהם, כשלאף אחד אין צפי לסיום המשבר, או תשובה לשאלה האם ישרדו את המשבר מבלי לסגור את העסק לצמיתות.
דווקא עכשיו זה הזמן המושלם לכל עסק שטרם ביצע מעבר לעולמות הדיגיטל, להתעורר ולהכין את התשתית הדיגיטלית שלו, ויפה שעה אחת קודם.
אז מה כדאי לעשות?
זה הזמן שלכם לשבת ולבדוק – האם יש לכם נכסים דיגיטליים? אתר אינטרנט, פרופיל עסקי בפייסבוק, בלוג או כל נכס דיגיטלי אחר.
זה הזמן לוודא שאתם מתאימים את פעילותכם למשבר, האם אתם מציעים שירותי משלוחים? האם אתם מוכרים אונליין? האם אתם מספקים מענה רחב ללקוחותיכם הקיימים וכן ללקוחות פוטנציאליים עתידיים, שמחפשים מידע על שירות או מוצר שאתם מוכרים.
נצלו את המצב שנוצר, והשקיעו בבניית תשתיות ראויות ומבוססות שייתנו לכם ולקוחותיכם מענה טוב יותר לעתיד.קחו למשל מוזיאון, שלאור המצב נסגר, לקוחות אינם יכולים להגיע למוזיאון, אבל זה בהחלט זמן נכון לשמור על קשר עם הלקוחות. ניתן לייצר סיורים וירטואליים, פעילויות אונליין לילדים – כמו למשל: דפי צביעה, שיעורי למידה מרחוק ועוד.
תוכלו ללמוד עוד על מה מעניין גולשים ברשת באמצעות כל מיני מערכות, כמו למשל מערכת חינמית של גוגל שמציגה טרנדים בחיפוש Google Trends חיפוש קל יראה זינוק בחיפושים שקשורים לדפי צביעה לילדים למשל:
קחו את המידע הזה ותמנפו אותו, תבנו אתר, תשדרגו את האתר הקיים, תעזרו לקהל היעד שלכם לקבל מידע שרלוונטי למצב. זה הזמן שלכם ליצור תוכן איכותי ובעל ערך מוסף עבור קהל היעד שלכם, כך תוכלו לשמור איתם על קשר גם בזמן המשבר וגם לאחריו.
אל תחכו לסיום המשבר – תתחילו לתכנן את העתיד שלכם כבר עכשיו!
הכותב, יונתן ינושבסקי, מנהל את מחלקת ה-SEO בחברת Go Digital Marketing