דפי זהב – OUT
זאפ – IN
קבוצת "דפי זהב" הופכת ל"ZAP GROUP"
ומשיקה את מהפיכת הצרכנות הדיגיטלית החדשה של ישראל
תל אביב 18 בדצמבר 2011, קבוצת דפי זהב יוצאת במהלך כולל, במסגרתו תהפוך לקבוצת זאפ החדשה- ZAP GROUP . הקבוצה תהווה גורם מוביל וחדשני בתחום הצרכנות , ותפעל להעצמת הצרכן הישראלי, כך שיוכל לקבל החלטות בתחומים רחבים ללא חסמי ידע ומומחיות .
בתום תהליך חשיבה אסטרטגי ארוך , אנו משיקים היום את פלטפורמת הצרכנות החדשה של ישראל. פלטפורמה זו מושתתת על חברת דפי זהב, אשר הביאה למהפכה צרכנית כבר בשנות ה- 70 ע"י אספקת מידע צרכני מלא בכלים חדשנים לתקופה ההיא לכל בית בישראל, ועל אתר זאפ שהוביל למהפכה צרכנית באינטרנט במגוון רחב של תחומי הצרכנות בעשור האחרון, והיה הראשון להעביר את הכוח מהסוחר לצרכן. כעת אנו עומדים בפיתחה של מהפיכה צרכנית חדשה, בה יורחב מנוע החיפוש של זאפ , המעניק לצרכן כלים תומכי החלטה, גם לכלל עולמות הצרכנות בהם פועלת קבוצת דפי זהב. כפועל יוצא מכך הופכת קבוצת דפי זהב להיות קבוצת זאפ החדשה" כך מסר היום ניר למפרט מנכ"ל "ZAP GROUP" במסגרת מסיבת עיתונאים להשקת הקבוצה החדשה.
על פי מחקרים שבוצעו לאורך תקופת גיבושה של האסטרטגיה החדשה, עולה כי הן דפי זהב והן המותג ZAP נהנים מרמת מודעות גבוהה מאד של הצרכן הישראלי. על פי סקר שערך מכון ברנדמן עבור קבוצת דפי זהב, בקרב מדגם מייצג של 503 נשאלים עולה כי 99% מהנשאלים מודעים למותג דפי זהב, מתוכם 25% מודעים לכתובת האתר d.co.il ו- 88% מודעים למותג זאפ. בכל הקשור לתפיסת חדשנות ומובילות מקבל ZAP יתרון על פני דפי זהב. הנשאלים בסקר העניקו ציון משוקלל של 8.39 לזאפ וציון של 7.36 משוקלל לדפי זהב בכל הקשור לחדשנות. עוד עולה מהסקר כי, זאפ מזוהה באופן ברור עם זירת הדיגיטל, ואף מזוהה כאתר העוזר לצרכנים לקבל החלטה צרכנית נכונה ומתאימה להם, ולמעשה מעצים את הצרכן. 49% מהנשאלים מסרו כי זאפ עוזר להם לקבל החלטה צרכנית נכונה, 23% מסרו כי דפי זהב עוזר להם לקבל את ההחלטה הנכונה. כפועל יוצא מנתונים אלו עולה כי ZAP הוא המותג הצרכני מהחזקים בישראל, ולכן הוא הבחירה האסטרטגית הנכונה להובלת הקבוצה, תוך אפשרות בעתיד להרחבת הקבוצה לתחומי פעילות נוספים.
תכליתו של המהלך הוא מיצובה של ZAP GROUP החדשה כקבוצת דיגיטאל המובילה את מהפכת הצרכנות של ישראל. Power Brand , אשר מנכס אליו אתרים מובילים המעניקים את הכוח לצרכן, ועוזרים לו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בשיטת זאפ.
בחודש ינואר הקרוב יוכלו גולשים הנכנסים לאחד מ- 4 האתרים המובילים בקבוצה (דפי זהב, זאפ, רסט ומתחתנים) להחשף לסט כלים תומכי החלטה צרכנית המאפשרים בין השאר סינון מדוייק ורלוונטי בכל תחומי החיפוש וכמובן מערכת חוות דעת גולשים העושה שימוש רחב בחוכמת ההמונים. בהמשך השנה ישודרגו אתרים נוספים של הקבוצה.
במסיבת העיתונאים חשפה ZAP GROUP את הלוגו החדש היוצר שפה ויזואלית מזוהה לכל אחד מאתרי הקבוצה, תוך העצמת כל אחד מהאתרים בתחומי התמחותו. אייקון האצבעות המוכר של דפי זהב ימתח על פני כל אתרי הקבוצה, ויופיע על רקע גוון שונה בכל אחד מהאתרים, כולל לוגו הקבוצה:
ZAP דפי זהב
מתחתנים ZAP
ZAP rest
ZAP השוואת מחירים
במסגרת מהפכה זו יושק בעוד כחודש אתר דפי זהב החדש מבוסס ZAP בו יוכל הגולש לבחור בעל מקצוע על פי פרמטרים הרלוונטיים לתחום ולקבל רשימת נותני שירות התואמים את הפרופיל המבוקש (לדוגמא אינסטלטור קרוב שזמין עכשיו למקרה חירום , עורך דין מומחה בדיני משפחה עם ניסיון רב שנים ועוד) .
בנוסף יתווספו כלים נוספים תומכי החלטה : חוות דעת גולשים המצביעים על איכות ושירות של נותן השירות, סקרים אוביקטיווים הנערכים ע"י חברת סקרים בלתי תלויה אשר מדרגת את בעלי המקצוע, פורום מומחים, טיפים לבחירת בעל מקצוע ומחירונים מומלצים בתחום .
חברת דפי זהב החלה את פעילותה לפני כ- 45 שנה, בהדפסת מדריכי טלפון על פי סיווגים מקצועיים ויצרה מהפכה בתחום הצרכני. בשנים האחרונות נכנסה החברה לתחום העידן הדיגיטלי ומתחה את פעילותה באמצעות פיתוח אתר WWW.D,CO.ILורכישת אתרי אינטרנט יעודיים כמו: פורטל המסעדות המוביל בתחומו- rest , פורטל הבריאות והרפואה doctors , אתר החתונות המוביל בישראל – מתחתנים, הפורטל המשפטי לקהל הרחב – משפטי, המדריך לעיצוב , בניה וחידוש הבית adira, טיולים וצימרים בישראל – Weekend, וכמובן אתר השוואת המחירים ZAP אשר הוביל למהפכה צרכנית אמיתית ולשקיפות המחירים בשוק.
(באדיבות הראל מורדי)