קידום מכירות באמצעות תיקים ומוצרי פרסום

אחת התכונות האופייניות לכולנו כבני אדם היא אהבתנו למתנות. כולנו אוהבים לקבל מתנות, ולאו דווקא בשל ערכן החומרי. מבחינת רובנו המתנה יכולה להיות גם פתק קשור בסרט והדבר כבר יתן לנו תחושה טובה, תחושה שלמישהו אכפת מאיתנו ושהוא מוכן לעשות מאמץ, אפילו מאמץ קטן על מנת לרכוש את תשומת ליבנו ואת האמון שלנו. עבור חברות אותן מתנות משמשות אמצעי נפלא לפרסום. מהם היתרונות שבמוצרי הפרסום, אילו מוצרי פרסום חדשים ישנם ומהם המוצרים המסורתיים שכבודם במקומם מונח?

היתרונות שבמוצרי פרסום כמתנה

כפי שציינו בהקדמה, כולנו אוהבים לקבל מתנות. מוצרי פרסום הניתנים במתנה ועליהם רשום שם החברה, הלוגו שלה או כתובות סניפיה עושים עבודה טובה לא פחות מאשר קמפיין של פרסומות בטלוויזיה או שלטי חוצות ואפילו עבודה טובה יותר. מוצרי פרסום יעשו את דרכם ישירות לידיו של הלקוח ללא חוצץ של מסך או שלט בין הלקוח לבין המסר אותו רוצה החברה להעביר. מתן מוצר שכזה כמתנה הוא מסר של הסתכלות בגובה העיניים, מסר שמעבירה החברה ללקוח הפוטנציאלי הוא חשיבותו של אותו אדם כלקוח, ורצונה של החברה להעניק לו מוצר שיהיה שימושי עבורו ושיזכיר לו את השירותים שמציעה החברה במידה ויזדקק להם. עבור אנשים רבים מוצר כזה הוא פינוק קטן הניתן להם באמצע היום . כאשר החברה חושבת על מוצר המתאים לקהל היעד הפוטנציאלי והקיים שלה ועל מוצר אשר ישקף וייצג אותה, את חזונה ואת יעדיה, הוא יבצע את העבודה טוב עוד יותר. לדוגמה, חברת הייטק שתחלק גאדג'ט כלשהו תקלע טוב יותר ותיגע טוב יותר בקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלה.

היתרונות שבמוצרי פרסום לקניה

מוצרי פרסום יכולים להיות מחולקים כמתנה באירועים כלשהם אך גם יכולים להמכר ולעשות שירות טוב הן מבחינת הפרסום והן מבחינת רווחיה של החברה. קבוצות ספורט למשל אשר מוכרות את מוצרי הפרסום שלהן לאוהדיהן, מוצרים כמו צעיפים, חולצות הקבוצה, בובות ועוד יתנו לאוהד את תחושה של סולידריות ושיתוף החשובים מאוד בספורט, תחושה שהוא חלק מהקבוצה גם בשל האפשרות שלו להראות כלפי חוץ את אהדתו וגם באמצעות התרומה הכלכלית לקבוצה. הדבר מזכיר במידה מסויימת קניית מניות של חברה. גם עמותות אשר משיגות תרומות בעזרת מכירת מוצרים כמו יומנים מעוטרים,  לוחות שנה או ברכות מעוטרות, ובמיוחד אם הם הוכנו או עוצבו על ידי האוכלוסיה הנתרמת משיגות אף הן את התרומה בדרך שמעוררת הערכה רבה יותר בקרב הציבור- תרום לנו וקבל מוצר נאה בחזרה.

אילו מוצרי פרסום ישנם?

מוצרי הפרסום הוותיקים ביותר הם עטים עם לוגו של החברה, מתקן לפתקיות או דבקיות, יומנים או לוחות שנה. אלה עדיין ממשיכים להיות מוצרי פרסום שכולנו זוכים לקבל מדי פעם בפעם. עם זאת, היום הצטרפו מוצרי פרסום נוספים כאשר חברות רבות משתדלות לקשר בין מוצר הפרסום לבין סוג המוצרים שמשווקת החברה באופן כללי. סטודיו לעיצוב לדוגמה יחלק תיקים עליהם רשום הלוגו כאשר יהיה בתיק זה רמז לסגנונו של אותו סטודיו. סטודיו לעיצוב יכול לחלק גם נרתיקים לאיפור או אביזרי אופנה ואקססוריז אחרים אשר יציתו את דמיונו (במקרה זה בעיקר את דמיונה) של הלקוחה ויגרום לה להסתקרן ולהתעניין במוצרים המעוצבים באותו סטודיו. תיק בסגנון שונה יכול להיות מוצר פרסום פופולארי בקרב חברות המוכרות ציוד לטיולים ומסעות בשל השימוש בו בטיולים ופעילויות משפחתיות. חברות הקשורות לתחום התקשורת והטכנולוגיה נוטות לחלק גאדג'טים כגון כוננים ניידים, עכבר, מצלמת רשת עליה טבוע לוגו החברה, דיסק און קי עם לוגו החברה. חברות המפתחות משחקים מחלקות משחקי חשיבה קטנים ופשוטים היכולים להעסיק אדם במשך זמן רב, משחקים כמו סידור צורות על גבי לוח, חיבור חוליות לשרשרת ועוד משחקים בסגנון.

מוצרי פרסום עושים לחברות שירות מצויין בהגדלת חוג הלקוחות שלהן ובהגעה לקהל יעד פוטנציאלי. ייצור מוצרי הפרסום נחשבים לחלק בלתי נפרד מהוצאות החברה עליה זכאית החברה לקבל החזר מס. ככל שתשכיל החברה לחלק מוצר פרסום המייצג אותה ומתאים ללקוחותיה ותעשה זאת בהזדמנויות מתאימות וללא שיווק אגרסיבי, וככל שיהיה המוצר שימושי יותר, כך היא תיכנס לליבו ושמה יישלף מזיכרונו ברגע המתאים.

המאמר באדיבות תיקו – מוצרים ממותגים

Paste your AdWords Remarketing code here