חמשת ה"משפחתיות" המומלצות ביותר

בארץ, כאשר אומרים "רכב משפחתי" מתכוונים לדבר מסוים מאד: רכב סדאן בנפח מנוע של 1.6 כ"ס, אוטומטית. מצד שני, כאשר חושבים מה באמת צריך ברכב משפחתי, לא לגמרי ברורה תפיסת העיצוב הכל כך ברורה בארץ המעדיפה את רכבי הסדאן על רכבי ההאצ'בק, או אפילו הדרישה בדיוק ל- 1.6 כ"ס. בחירה אולטימטיבית לרכב משפחתי צריכה להביא פרמטרים נוספים בחשבון: טווח מחירים, סטנדרט בטיחות, גמישות בהתאמה לנהגים ממינים וגילאים שונים, מרווח פנימי, נפח מטען ואפשרויות גמישות בהתאמת החלל הפנימי למצבים שונים. שוק הרכבים בארץ מוצף בדגמים רבים של רכבים משפחתיים היכולים לשרת משפחה נאמנה, אך מי מבין הדגמים מומלץ ביותר? בחרנו חמישה דגמים מומלצים, והסקירה – לפניכם.

סקודה אוקטביה – בגלל המרווח

סקודה אוקטביה מזוהה בעיקר עם מוניות, ולמרות היותה דור שלישי לרכבים משפחתיים בארץ היא התקבלה עד עתה ברגשות מעורבים. הנתון הזה השתנה כאשר מחירי הרכב ירדו ויצאו לשוק דגמים מצוינים המיועדים למנועי דלק בנוסף למנועי הדיזל.

הסקודה אוקטביה היא לא מכונית שתכבוש את לבכם בזכות העיצוב המרהיב ומגוון גאדג'טים על לוח המחוונים. העיצוב הוא פשוט, אך פרקטי ובאיכות מצוינת. ברכב מערכת מולטימדיה מתוחכמת ומסכים גדולים.

המושב האחורי מרווח ואף מותאם לנסיעה משפחתית – המושב האחורי מצויד בפתחי מיזוג נפרדים וכן  במנורות קריאה מאחור. היתרון הברור של הסקודה מגיע מכיוון גודל תא המטען. מדובר בתא מטען ענקי ביחס למתחרותיה, הכולל מערכת ארגון מקום האחסון עם שפע תאי צד ורשתות הנותנות תמיכה לחפצים שבירים או קטנים. גם פתח תא המטען גדול ונוח, במיוחד בתצורת הה'אצבק – דבר המאפשר לאחסן כל דבר – משקיות הקניות ועד עגלת הילדים – בקלות ובנוחות.

הסקודה מגיעה גם בנפח מנוע נמוך יותר של 1.2 שנותן ביצועים טובים מהמתחרות בעלות נפחי המנוע הגדולים יותר. מדובר במנוע עם מומנט גבוה של כמעט 18 קג"מ ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (ניתן להשיג גם דגמים עם תיבות הילוכים ידניות).

טיוטה קורולה – בזכות הפופולריות

טיוטה קורולה היא אולי הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בישראל. היא מתהדרת בעיצוב מכובד וגימור של חזית כרום מרשימה. העיצוב הפנימי מרשים פחות ומעט מסורבל. משטח מסיבי הנראה מסורבל מעט. גם בקורולה מותקנת מערכת מולטימדיה מתקדמת ומסכים גדולים ואם יש ברשותכם סמארטפון של סמסונג, מהדגמים האחרונים, תוכלו אף להציג את Waze (ואפליקציות נוספות) על גבי מסכי הרכב.

מבחינת המרווח – הקורולה ניחנת ביתרון של רצפה שטוחה המאפשרת מקום ישיבה נוח לשלושה במושב האחורי, אך תא המטען שלה נגיש פחות בגלל הפתח הצר, למרות גודל תא המטען כשלעצמו הוא גדול.

לקורולה מנוע בעל תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שעושה את העבודה היטב, למרות היותו לפעמים רועש מעט. תגובת הדוושות מצוינת וצריכת הדלק שלה נמוכה במעט ממתחרותיה. יתרון נוסף של הקורולה הוא שיכוך המהמורות – דבר המספק נסיעה נוחה ונעימה בכבישים עירוניים.

מאזדה 3 – בגלל העיצוב

מאזדה 3  ותיקה בשוק הרכבים המשפחתיים בישראל, אבל הדגמים החדשים שלה בולטים בעיקר בזכות העיצוב המוקפד החדש המדגיש את הרוח הספורטיבית שלה. העיצוב המרשים של המאזדה 3 נמשך גם לתוך הרכב עצמו עם מסך גדול במרכז לוח המחוונים ואפשרות להקרין את נתוני המהירות על גבי לוחית קטנה ושקופה מול עיני הנהג.

למרות העיצוב, המרווח, במיוחד מרווח הרגליים במושב האחורי, מאפשר נסיעה נוחה לילדים אך פחות למבוגרים, ועצם היותו של הרכב נמוך ביחס למתחרים הופך את הכניסה אליו לנוחה פחות. תא המטען גדול אך הכנסת חפצים אליו אינה תמיד נוחה בשל הפתח הצר.

למאזדה 3 מנוע בעל תיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם 6 הילוכים, כאשר הראשון הוא קצר ונותן זינוק טוב בתחילת הנסיעה, אולם בעליות או במהירות גבוהה היא מתקשה להתחרות. ההגה המצוין מקל על נסיעה בכבישים מפותלים ואחיזת הכביש שלה טובה במיוחד כמו גם סינון הרעשים, אולם שיכוך המהמורות יכול להשתפר, דבר שיורגש במיוחד בכבישים עירוניים.

הונדה סיוויק – בגלל הפופולאריות

הונדה סיוויק היא אחת המשפחתיות הפופולאריות בארץ. הרכב מגיע בשתי גרסאות – סדאן והאצ'בק, כאשר להאצ'בק יתרון ברור בכמעט כל ההיבטים. נפח המנוע מעט גדול יותר ועומד על 1.8 ליטר.

מבחינת העיצוב היא מציע עיצוב אפרורי, חיצוני ופנימי. הגימור הפנימי עשוי פלסטיק קשיח שאינו נעים למגע. אחד מסימני העיצוב הפנימי הבולט הוא העיצוב הרב שכבתי שאפיין גם את הגרסאות של קודמותיה.

הסיוויק מציעה נפח מטען סביר ומרווח במושב האחורי, במיוחד לראש. בגרסת הסדאן, בקרת האקלים אינה מפוצלת לעומת ההאצ'בק המציעה פתחי מיזוג גם למושב האחורי.

לסיוויק מנוע בעל תיבת הילוכים רגילה עם חמישה הילוכים. בידוד הרעשים אינו טוב, במיוחד בתצורת הסדאן,  דבר הגורם למנוע, כמו גם לפגעי מזג האויר, להשמע רועשים במיוחד וההגה מרגיש קל מדי. בצד החיובי היא כוללת מערכת התראת לחץ אויר. בסיכומו של דבר מדובר ברכב דומה למתחרים, אך במחיר גבוה יותר וצריכת דלק נמוכה יותר.

פולקסווגן ג'טה – בגלל השם

פולקסווגן נענית לשם מותג סולידי מצוין כבר שנים רבות אבל החוזק שלה היה בדגמים הלא "משפחתיים" – רכבי הפולו והגולף בתצורת ההאצ'בק נתנו תמורה מצוינת כרכבים קומפטיים ואילו הפאסאט סווגה לרוב כרכב מנהלים. הג'טה ממלאת את החלל הזה בדגם שכבר הודבר לו השם מיני-פאסאט, למרות שבסיס העיצוב שלו לקוח דווקא מרכב הגולף הקלאסי. היא מגיעה בארבעה דגמים שונים בנפחי מנוע הנעים בין 1.2-1.4-1.6 כאשר בדגמי ה – 1.6 מוצעת גם גרסה עם הילוכים ידניים.

הג'טה מציעה עיצוב אפרורי מעט אך מכובד ברמת גימור טובה. אמנם נעשה שימוש בחומרים מעט פחות איכותיים מאשר הסטנדרט הפולקסווני במטרה להוריד עלויות. בכל הדגמים קיימים פתחי מיזוג מפוצלים גם למושב האחורי, מחשב דרך (מורחב בדגמים הגדולים יותר) ואפשרות שליטה על מערכות השמע והמחשב מההגה (למעט בגרסת 1.2). לוח המכוונים כולל עיצוב נקי ומסך גדול.

המרווח הפנימי ברכב גדול ונוח ומתאים לכל המשפחה. תא המטען גדול אך הפתח אליו מעט גבוה מדי ומקשה על הכנסת דברים לתא המטען.

לג'טה תיבת הילוכים אוטומטית DSG  כפולת מצמד עם 7 הילוכים המספקת מעבר הילוכים חלק וכמעט לא מורגש. דגמי ה- TSI  מספקים צריכת דלק מצוינת ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד. ההגה פרוגרסיבי ומדויק, אך שיכוך המהמורות אינו אידיאלי.

Paste your AdWords Remarketing code here